egnew.blogg.se

" Jag är en bitter, liten tragisk människa "

Natten mot onsdag

Kategori: Allmänt

Jag hade det på känn, att något skulle hända med hjärnan och kroppen. Två fantastiska dagar med Lina då allt flöt på bättre än vanligt, med diskussioner, skratt och kärlek. Livet är underbart, det är på allvar nu mellan oss. Efter vissa hinder längs vägen är det äntligen vi. Somnade hyfsat (natten mellan tisdag och onsdag) men vaknade upp mitt in natten av att jag grät, när jag väl vaknade så skakade armarna. Jag satte mig upp med armarna runt knäna, ytligare en panikångestattack. Tredje nu på mindre än en 1 månad. Lina vakade efter en stund och efter en stunds samtalade kunde jag lägga mig ner. Hjärnan gick i ett: prestationsångesten, inte känna sig tillräcklig, oron och det dåliga samvetet, allt bara kom som en kall vind rakt över mig. Vet inte hur länge vi pratade, men det hjälpte i alla fall en del, det brukar göra det när hon är med. Men det blev ändå ännu en sömnlös natt. 
Tog mig fram mot lunch innan jag började kunna fokusera, började kunna koppla först när Lina kom och hämtade mig och vi drog till Sandared för att hämta hundarna. Sen ringde vårdcentralen och meddelade att min läkartid på torsdagen hade blivit flyttad pga att läkaren är sjuk till nästa onsdag. Inte alls bra tajming eller läge, hade behövt komma dit så snart som möjligt.
 
Det finns dock mycket annat positivt att fokusera på. Jag är gladare, mår bättre, är mer närvarande och lyssnar mer. Kroppen och hjärnan reagerar så olika under olika dagar. Förra veckan var hemsk, denna inga problem. Därför kom det som en chock att panikångestattacken kom NU. Känns konstigt och orättvist, men det går inte att styra. Fick samtidigt så jävla dåligt samvete gentemot Lina, som låg och sov. Att jag väckte henne, att jag tog upp hennes sömn. Hon är fantastisk men jag vill inte heller lasta henne för mycket.
 
På lördag är det tre veckor som nykter, det ska firas genom ett besök på medlemsklubben Abrakadabra, en rockklubb som bara arrangeras ett visst antal gånger per år. Förfest hos Lina där även mitt ex Jenny ska vara med. Att klara att vara nykter på en sådan tillställning blir en milstolpe, men innan dess, på fredag, fyller Jenny år, så det är bara att tända grillen. Det ska bli helt okej väder torsdag till söndag.
 
Jag säger det igen: tack till alla som läser bloggen och till er som tipsar om den och delar. Och tack underbara Lina och Jenny, för att ni finns!
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: