egnew.blogg.se

" Jag är en bitter, liten tragisk människa "

Resfeber

Kategori: Allmänt

Det spelar ingen roll trots att jag e van och rest sjukt mycket i mina dar så spelar det ingen roll om jag ska vara borta 1 natt eller 2 veckor så drabbas jag alltid av resfeber, jag har mina rutiner med att packa på kvällen innan lägga fram saker som ska vara till hands på resan på bänken/bordet för att inte glömma, Hinner gå igenom packning ett par gånger svårt att sova rädd att försova mig, ställer klockan ovanligt tidigt och sitter av tiden. Imorgon skall jag och L iväg och unna oss lite lyx på en skaldjurskryssning som hon fick när hon fyllde 40 år. Ska bli underbart trevligt och skönt att få komma bort nu inför dom häsktiska veckor a som väntar med en egen version av Halv 8 hos mig sen är det flytten sen e det snart jul så då känns det extra skönt att lite avkoppling. Varit en riktig bra vecka trots dippen i Torsdas efter läkar samtalet så har det flytit på gått kanon bra på jobbet och gick även in idag och jobbade extra då L skulle iväg på kalas. I Torsdas efter jobbet så gick jag till barberaren och fixade till skägget, första gången jag var där hade jag inte rört mitt skägg sen jag lät det växa ut igen för ca 1 år sedan det var även första gången jag träffade han så sa han " jag måste var ärlig ditt skägg e jätte fult " sån ärlighet uppskattar jag, och jag tog inte illa vid mig utan bara skrattade och kunde bara hålla med han det såg fördjävligt ut. Att gå dit och sitta dom där 20 min är ren och skör terapi sen få ta en helt värdelös selfie ( helt talanglös på att fotografera ) och skicka till L. Idag var det riktingt skönt att skriva av sig L och barnen e hemma och J har varit och hämtat hundarna en dag förtidigt pga resan imorgon. Det e alltid lika tråkigt när dom åker men det e samtidigt skönt att ha delad vårdnad om dom, hoppas bara att det kan fungera så framöver ochså. Hundarna har börjat gå i ide och man märker på dom att vi går mot kallare tider dom e tröttare ,slöare men framförallt så märks det på deras begär och ständiga bäddande och byggande av bon i filtar och täcken som e obligationer dessa tider pch på My så syns det genom att hon rasar upp i vikt, men i år läser vi det genom light foder. Jag kan bli mer ledsen för småsaker nu som nykter och med uppenbarelse om vem jag är likväl kan jag bli lila glad över minsta lilla sak vilket e fantastiskt . Jag bara njuter av livet allt som det har jag älskar Borås jag älskar L och jag känner att jag har en familj något jag saknat under alla åren och det sista som försvann av familj var när farmor gick bort ,jag har börjat bygga upp ett nytt liv som kommer bestå med nya vänner pch bekantskaper pch jag slipper dölja och gömma mig. Jag orkar inte gömma mig för den period och fas jag går igenom, jag e ärlig mot alla människor jag träffar jag tänker inte gömma mig längre jag e stolt för den jag är , jag e stolt över vad jag lyckats åstadkommit i livet, det har inte varit skit hela vägen jag har gjort saker som få kan drömma om som bara varit en dröm, jag har tagit steg och gjort saler i arbetslivet som många hade varot rädda för. 1 säsong som tränare i Wien bl.a. Sen har jag inte kunnat tagit hand om mig vid sidan om vilket jag kan göra idag. Och det finns igen anledning att dölja något längre det e slut med det har någon problem med den jag e och den fas jag går igenom så är det deras förlust jag tänker positivt och ser saker positivt och på ett annat sätt Gent imot för 100 dagar sedan det kanske låter konstigt men så är det faktiskt och då kan jag ej heller lägga engergi på om någon tycker att jag e idiot för den jag varit. Något som fortfarande e tungt är saknaden av min bästa vän J , Jag saknar att prata med hon umgås trodde aldrig jag skulle finna vänskapen i ett ex som jag gjort och krast nog så var vi nog bara vänner under nästan 2år vi bodde ihop och hade det trevligt men någon etikett satt vi aldrig, något saknas i mitt hjärta det är ett hål i det när den vänskapen inte e hel jag mår inte bra när det e oroligt i våran vänskap, men sen jag flyttade ut så har all form av respekt och försvunnit jag saknar min gamla vän J hon jag aldrig skulle förlora eller mista hon. Med nykterheten har även en lite todo lista bla så håller jag på att ta steget och kontakta farfar igen och en liten dröm är att träffa min kusin Micke igen, han var som ett syskon när jag var liten och han och hans fru ställde upp jätte mycket då jag hade två frånvarande föräldrar , jag har otoligt mycket att tacka dom för , samtidigt en stor jävla ursäkt och förlåt någon som skulle gjorts för 10 år sedan. En annan är min barndoms vän Victor som jag kameran ihop med sen jag var liten vi som gjorde hördes varje dag i luren och som gjorde allt ihop han som jag soligt förlorade pga mitt ihärdiga och kopiösa drickande sommaren 2014.
Kommentera inlägget här: