egnew.blogg.se

" Jag är en bitter, liten tragisk människa "

Svårigheter

Kategori: Allmänt

När jag för ett par år sedan gick in i väggen och i samma veva separerade från dåvarande drog jag på mig en hel del skulder.
 
Från att ha haft en solid och bra ekonomi och koll på ekonomin försvann allt, En trygghet, en stabilitet jag har stor del själv i det hela men under den tiden var jag jävlingt sjuk, Nu håller jag sakta men sökert att beta av skulderna som blev då och jag ser med en framtidstro på att bli av med dessa, betalar in om jag får några pengar över.
För det handlar i mina ögon ochså att göra rätt för sig.
 
Men den trygghet att kunna göra vad jag " vill " har jag märkt av det e inte pengara ihanden eller på kontot som är det svåra utan möjligheten att göra saker man vill.
 
Ett exempel på detta är att jag haft kontakt med ett känt klädmärke som idag redans faktist säljs i Sverige men dom saknar distrubitör och agent för det idag, Efter lite mailade och diskututioner blev jag erbjuden att lösa försäljningen  åt dom här, Men svårigheterna av mina skulder gör det i stort sett omöjligt för att kunna bedriva företag idagens läge, ,ända lösningen är ett AB och trots att insattsen sänkts från 100 till 50 tusen är det pengar jag inte har, Hade jag haft 50 tusen hade jag betalat in dessa på skulder, Och att göra som många andra genom att bilda Ab i tex Estland, Polen är inget alternativ dels verkar det krånglingt trots eu medlemskap, Sen så vill jag göra rätt för mig,
Ett annat alt är så som jag har det med argentur för Eagel hockey som jag driver när någon hör av sig, Jag lägger ingen större tid på det då % är små detta kör jag genom frilandsbolag. så jag fakturerar tim ,Finns fördelar med detta men det blir svårt och  och speglar inte bilden när man arbetar med produkter.
 
Man sitter i en rävsax, Samtdingt som man besitter på kundskaper och möjligheter.
 
 
 
Kommentera inlägget här: