egnew.blogg.se

" Jag är en bitter, liten tragisk människa "

Allsvenska

Kategori: Allmänt, hockey

Bläddrade som vanligt in på op.se en morgon här i augusti och gick vidare till sporten där jag och lik chockad som glad blev jag när jag såg  att min tidigare sportchef CF hade skrivit på för ÖIK hockey kommande säsong och ska leda mot allsvenskan, Det e dags nu ÖIK efter  att många år varit ett topp lag i  mastodont serien allettan och så många gånger snubblat på mållinjen så är det eran tur nu. Dessutom med en ny arena (Invigdes i vintras) men framför allt med hemvändande Nisse bergström som senaste säsongen spelade i Malmö och har ett par riktigt bra säsongen i allsvenskan bakom sig.

Alla förutsättningar finns, Kör hårt!

 

Inte bara hockeyn e på fram marsch i östersund ÖFK fotboll går som tåget i superettan och är nära,nära nu svensk fotbolls spelrum. Nykomlingar ifjol i superettan och man gjorde det med bravur vilket gjorde att ÖFK sågs som favoriter i År.  Nu väntar en rafflande höst för laget och matchen mot Siruis verkar bli utsålt.

http://www.op.se/fotboll/superettan/supertryck-infor-sirius-matchen-sa-manga-biljetter-har-salts

En spännande höst/vinter väntar alla idrotts intresserade Östersundare.

Och tänk tanken att  se ÖFK-AIK Jämtkraft arena.

 

 

Inte nog med att gamla sportchefen tog över ÖIK .

Så har min gamla tränar kollega  #2 Med det svart gula hjärtat börjat arbeta på AIK hockey marknads avdelning.

Spännande skall det bli att följa AIK i vinter ett ett par turbulenta säsonger så känns det som den negativa spiralen håller på att vända. Roger Melin som skördade framgångar senast han var i klubben är åter tillbaka som tränare, Även gamla sportchefen Anders Gozzi är tillbak där han hör hemma.

Nu håller vi tummarna för att bygget med en egen arena ute vid Ritorp blir av.

Förvånad blev när Roger var tillbaka att han ej hade sin vapen dragare Gunnar Persson, Melin /Persson som jobbar många år tillsammans i både AIK,Brynäs,FBK.

När jag var på hockey läger i Ängelholm i somras fick jag reda på att Gunnar tagit över deras J20 super elit lag. Bara att gratulera Rögle BK till att ha seriens erfarna och rutinerade tränare.

En som blev erbjuden tränar tjänst i AIK hockey var faktiskt jag själv. I april när en ny ungdomsansvarig tillträdde ringde det på telefonen. Hjärtat sa att för möjligheten att träna AIK samt att bo i Solna är en dröm. Men hjärnan sa nej på 2 punkter.

1,Ville ej tillbaka till Sthlm 2, Laget jag erbjuds för unga.

 

Inlägget är ej korrekturläst el kollat med A/a,.!?

Kommentera inlägget här: