egnew.blogg.se

" Jag är en bitter, liten tragisk människa "

Alla dör!

Kategori: Allmänt

Så många som går bort kors och tvärs är det ett tecken på att man börjar bli äldre.!
 
Idag fick jag ett mail att min riktiga Mormor har gått bort, Någon jag aldrig haft  en riktingt kontakt med verken som barn eller ung, Så det e inget jag lägger vikt eller tungd vid kanske låter hemst men gråta över någon man aldrig träffat eller känt, Men en rolig annekdot om min mormor tänkte jag dela med mig detta är när jag studerade på gymnasiet i Forshaga utanför Karlstad så fick jag reda av min far att mormor bodde i grann samhället Deje, Viste ju knappt vad hon hette men jag tog mig mod att åka till Deje och tog med min bundis Fredrik Westman och åkte dit, Det visade sig att hon bodde granne med alla studenter från skolan så man hade varit i krokarna förr men aldrig vetat om det.
Vi knackade på och jag förklarade vem jag var, Att se och förstå vems en mormor var vid 16-17 års ålder som dessutom inte var så kry och pigg verken i kroppen eller knoppen var en konstig känsla,
Vi gick in fikade och pratade och  sen var det över, jag besökte hon inget mer men vi hejade dom få gånger vi såg varandra i Deje.
 
Igår tipsade Lina mig om att mordpodden hade släppt ett avsnitt om min gamla vän från skoltiden  Jens jazon som mördades av sin pojkvän, Ooch allt man läste och följde med vänner kom tillbaka, Bara att nu berättades allt på svart och vitt,Vilken orolig förnedring för Jens anhöriga och vilket grisingt och vidringt betende från Stefan, jag tänker ibland mest när jag snackat med hans bror och  jag har messet kvar från Jens när han frågade om pris på hundvalparna.
 
Kommentera inlägget här: