egnew.blogg.se

" Jag är en bitter, liten tragisk människa "

Det händer grejer!

Kategori: Allmänt

Långt mellan varven ja skriver, Lina brukar säga till mig sätt dig och blogga, Men när jag väl sätter mig ner börjar jag med alla projekt, Och dom få gånger jag skriver låter jag det ligga i öppet word dokument som kanske slängs i misstag eller som sparas ner blir ligga tills ja läser igenom allt och lägger upp det på bloggen, Ibland veckor efteråt, Men så är det. Men idag är en skrivar dag, 
 
Vi har blivit med radhus ( hyresrätt ) här i Borås från den 1 Dec  inte alls mycket längre än dom 10 minutrarna vi har till jobbet idag, på 131 kvm fördelat på 2 vån samt uteplats på både fram och baksidan, Och grädden på moset är det blir mellan 1000-1500 billigare i mån,
 
Jag har mått kalas den sista tiden och i Torsdas var det dax för andra och sista  besöket hos psykolog Roxanna på Sandared Vc,  Och i torsdas följde ochså Lina med  och var med under hela tiden, Var otoligt skönt och betryggande att ha hon med, Det var skönt att höra hur hon öpplever saker med mig, Hur hon känner med mina humörs svängningar. Men ochså det posetiva som att jag valt bort hockeyn i vinter pga att jag vill ta tag i detta,
Och det var oroligt härligt att säga trots att jag aldrig tvekat att du inte tror på mig, ändå en lättnad och höra det i sammanhanget. Fick 2 medelanden på messanger av Lina efter hon droppat av mig hemma och jag var helt mållös efter mötet men efter detta vaar jag tvingen att sätta mig ner,
Nu var det sista besöket hos Roxanna nu har jag varit där två gånger och fått göra massa tester och fråge formulär så nu kommer jag bli slussat till rätt person och avdelning så ska jag få ordning på allt, oavsett om det adhd,bipolis spelar ingen roll.
 
Trots att jag inte har några problem med hålla mig ifrån alkoholen så påverkar nog det mer än vad både jag och andra tror,, Vi blev även tipsad av Roxannna att kontakta yxhammarmotagningen är en öppenvårdmottagning där både jag missbrukare kan få prata men sen har dom stöd och utbildning  till anhöriga.
 
Igår åkte vi till Gränna över dagen och hälsade på Linas mamma och för att kunna fira hon ytligare en gång, 
Vi gick en sväng med hundarna My går som vanligt som en klocka utan koppel bland folk och andra hundar medans Tindra är som yrväder som ska hälsa på alla människor och skälla på andra hundar. 
Gränna e vackert ,harmoniskt, gammalt och otoligt lungt trots turister, Trots att jag besök Gränna ett par gånger vid detta lag har jag adlrig tagit mig ut med färjan  till VIsingsö  där min farmor och farfar bodde en period i slutet av 40 talet kvällen avslutas som många andra lördag på slutet ( Bara posetivft ) framför soffan med en film eller serige och bara koppla av och njute.
 
Jag har än en gång varit på så bra humör sista tiden och igår var något av en all time hi, Linas älsta frågade till och med vad som var med mig haha  
Den fortsatte in idag söndag, En dag som fått riktigt bra rutiner för utan att vi äns knappt vet om det själva, frukost,städa,låga något gott och sen avsluta med bingo lotto.
Men så helt plötslingt när jag satt i soffan en sväng mellan damsugnig, så fick jag slag i bröstet och känner hur ångesten börjar komma, Men det är en postiv ångst med bara posetiva saker, Men ångest e ångest och det sätter sina spår trots allt och man vill bara komma ur, 
 
Men jag tänkte på torsdagens möte, Där allt bara kändes så lättande och posetivft.
 
Veckan som kommer så e jag ledig från ordniare arbete för att häjlpa ett annat företag med försäljning av deras tjänster, 
Och till helgen e det äntligen dax för min 30 års present från Lina som var övernatting med massarge och mat på Gästis i Varberg.
 
Nu invätar jag Jenny som ska hämta hundarna, Som vi har varannan vecka oroligt skönt faktist att ha det på det sättet visst saknar man dom men man hinner med annat och slipper kraven, Jag undrar om det e vanligt att man gör så om man separerar eller flyttar ut och delar på ansvaret / vårdnaden för hunden. Jag hoppas att flera människor som separerar och har djur att man låter dom vara hos båda 2, För våra funkar det jätte bra  och är inga konstingheter Och jätte glad att Jenny vi ha dom kvar det upplägget 
 
Ha en fin Söndag.
 
 
Kommentera inlägget här: